Nyhetsbrev oktober

27.10.2023

Nu har terminen dragit i gång och det är så underbart att se liv och rörelse nere i stallet! Hästarna är glada över alla elever som myser med dom och hösten ger sig till känna.

Några kommande aktiviteter under höstterminen

• Styrelsen jobbar tillsammans med personalen med att hitta nya fyrbenta arbetskollegor.
  • US har genomfört omgång 3 av ryttarutvecklingen. Vi tycker att det är så otroligt roligt att flera visar intresse. Håll koll på omgång 5 och 6!
  • US kommer att nu under hösten att sälja Delikatesskungen.
  • Det kommer att komma en teorivecka för våra ridande elever.
  • Newbody drog in 15 959 kr.
  • Septembers dressyrtävling lockade många hemmaekipage att starta och våra medlemmar gjorde ett kanonjobb som funktionärer!
  • Ni har väl inte missat att vi har dragit i gång planeringarna kring årets Julshow? Det finns plats för alla våra medlemmar så hojta till US om ni vill vara med!

Våra älskade Hästar

• Vi började terminen med att välkomna Misty och Safir till stallet!
  • Kia har lämnat ridklubben och står nu hos sin nya ägare Anna. All lycka till med våran underbara Kia.
  • Calle drog på sig en skada men är nu under igångsättning igen.
  • Kippis har fått klartecken och går med på våra barn- och knattelektioner.
  • Hälge är tillbaka. Stor lycka för oss att få låna denna underbara ponny under denna termin med.
  • Athena har fått en liten skada i ett framben, men är nu under igångsättning.
  • Vi välkomnar Buggsie och Spots till ridklubben! Dessa två flickor kommer från Irland, så nu under 3 veckor står dessa i karantän. Tänk på att inte klappa dom.

Har ni några funderingar eller förslag på aktiviteter, maila eller lämna i förslagslådan i entrén.

Ser fram emot att träffas på stallbacken!