15.08.2023

Vilket jobb vi har gjort under vårterminen, allt från försäljningar till tävlingar. Nu ser vi fram emot en ny termin. Hästarna och personalen har haft semester och vi välkomnar dom tillbaka.

Några kommande aktiviteter inför höstterminen

• Styrelsen kommer att jobba vidare med att Orsa ridklubb ska kunna stå på en stadig grund.
  • US har under våren startat Ryttarutveckling 1 för våra barn på klubben. Vi har genomfört omgång 1 och 2, och till hösten kommer fortsättningen på det med 3,4 och 5.
  • Vi kommer att erbjuda flera teoritillfällen för våra barn och ungdomar, för att kunna ställa upp i poängjakten som kommer att gå under hösten.
  • Det kommer att komma en Teorivecka för våra ridande elever med flera intressanta föreläsare.
  • I augusti drar vi igång med New Body försäljningen
  • Den 9 september kommer vi att anordna Dressyrtävling på Orsa Ridklubb, Håll koll! Vi kommer att sätta upp funktionärslappar.

Våra älskade Hästar

• Bubblan har nu lämnat ridklubben och flyttat till sina nya ägare. Vi önskar dem all lycka till och många mysiga år tillsammans med Bubblan.
  • Calle har under sommaren ridits och förhoppningsvis ska han kunna visa upp sig nu till hösten på våra lektioner.
  • Kia och Chester är fortfarande till salu.

Har ni några funderingar eller förslag på aktiviteter, maila eller lämna i förslagslådan i entrén.

Ser fram emot att träffas på stallbacken!