Sommarhälsning från Orsa Ridklubb!

16.07.2023

Nu ser vi alla fram emot en lång och skön sommar med allt vad det innebär. Även våra hästar har en välförtjänt semester att se fram emot, de är bokade på semestervistelse med fin omsorg.

I slutet av förra veckan skapade vi en annons som syns bland annat i Kompassen. Syftet med annonsen är att hitta fler intresserade ridskoleelever i syfte att stärka verksamheten. Som en liten nyhet riktar vi oss till en ny målgrupp (+65) som söker bra och stimulerande aktivitet i trevlig miljö och positivt sammanhang.

Styrelsen fortsätter sökandet efter lämpliga ridskolehästar i syfte att förstärka verksamheten och för att fler nya medlemmar ska ges möjlighet att rida.

Inför sommaruppehållet töms nu ridskolans utrymmen. Under vecka 29 och 30 är anläggningen uthyrd till "Tusse" som bedriver ridskoleläger med inriktning på hoppning. Vi välkomnar Tusse och är glada att hon väljer ORK som därigenom får en viktig inkomst även under sommaren.

Orsa Ridklubb har fortsatt ett ansträngt ekonomisk läge, styrelsen fortsätter jobba stenhårt för att nå en stabilisering. Vi är såklart oerhört glada för alla som ställer upp och jobbar för ORK under de aktiviteter som ger ORK viktigt inkomster. Vi riktar vårt varma tack till alla glada volontärer som aktivt bidrar till det goda rykte och den positiva stämning som ORK har som renommé.

De aktiviteter vi har framför oss är kommande konserter i Skeer under namnet "Så mycket Orsa" och där ORK står ansvariga för chokladhjulet. Dessutom har ORK i tillägg ansvar att tillhandahålla två så kallade löpare, vars uppgift är att stötta övriga ansvariga, fylla på papper och se till att allt flyter på.

Vi kommer som vanligt under Cykel Vasan att vara med och jobba vid kontroll.

Båda ovanstående aktiviteter bidrar med viktiga inkomster för ORK, anmäl din medverkan genom att skriva upp dig för respektive evenemang på anmälningslistor som sitter på väggen vid ridklubbens entré.

Vi passar på att önska alla en härlig och fin sommar!